CSS, tabele, mere şi pere

Hai să ne înţelegem, “eu fac site-uri 100% CSS” e o prostie uriaşă, mai ales din partea cuiva care pretinde că ştie despre ce vorbeşte.

Cascading Style Sheets (CSS) is a simple mechanism for adding style (e.g. fonts, colors, spacing) to Web documents. (link)

Bun, indiferent că foloseşti au ba CSS, site-ul tău tot pe (X)HTML se bazează, că tu ai ales sa întrebuinţezi elementele structurale aşa cum au fost ele gândite nu-i mare realizare, e pur şi simplu un semn de normalitate si bun simţ din partea dezvoltatorului.

Cât timp vizitatorul are o experienţă ok pe toate browserele, nu contează ce ai în spate. Experienţa ne învaţă că, de regulă, cei care nu scriu cod semantic, fac site-uri varză. 

Apoi, SEO-şmeo, m-am saturat de tot bullshit-ul creat în jurul acestui domeniu. Creatorii / dezvoltatorii de site-uri ar trebui să se bazeze ceva mai mult pe calitatea mărfii oferite decât pe milioanele de moduri în care mai pot păcăli un amărât căutător pe Google să ajungă la ei. 

În final, nu-i frumos să te baţi cu pumnul în piept şi să jigneşti  când tu prestezi site-uri cu sute de erori la validare / pagină.

PS: postul ăsta n-are o ţintă anume.

si etichetat , , . Salvati ca legatura de carte: link permanent. Publicati un comentariu sau lasati un ping: Linkul Ping-ului.

16Comentarii

  1. Publicat martie 9, 2009 la 11:57 pm | Link permanent

    Nu poţi spune că SEO e bullshit, să fim serioşi. Vorbim de nişte firme ce vor să îşi vândă produsele şi care nu dau doi bani pe ce părere ai tu despre SEO ca şi termen. Când o să înţelegeţi cu toţii că e criză financiară şi că totul se rezumă la raportul calitate-preţ? Aş trăi şi eu în lumea viselor, scriind articole precum cel de mai sus, dar trebuie să şi mănânc… nu ştiu dacă înţelegi…

  2. Publicat martie 10, 2009 la 1:21 am | Link permanent

    1) un potenţial client cade mai uşor pe spate când îi spui că site-ul e „pure CSS” :D
    2) mai amuzanti sunt ăia care ţin neapărat să facă totul din css (ex. tabele) …

  3. Publicat martie 10, 2009 la 9:06 am | Link permanent

    Frumos zis!

    Dar posturile / gandurile de genu’ vin atunci cand i se adreseaza cuiva / este vorba de cineva. Pot spune ca m-ai facut curios trebuia sa arati un deget catre cineva. :P

  4. Publicat martie 10, 2009 la 10:59 am | Link permanent

    @Buddha n-am zis că-i bullshit domeniul, ci toată agitaţia creată în jurul lui.

    Mă deranjează că mulţi folosesc SEO ca şi răspuns la orice. Nu iţi merge biznisu? Ai nevoie de SEO frate, îţi facem noi, o să ajungi primul în Google, păcat că ai servicii de rahat. Ţi se pare corect?

    Şi eu aş vrea să trăiesc într-o lume ideală, nu-i cazul. Pot însă să rămân fidel unor principii care nu-mi permit sa vând aberaţii. Reuşesc să şi manânc, din când în când.

  5. Publicat martie 10, 2009 la 11:54 am | Link permanent

    +1 SEO e mega over rated din punctul meu de vedere. Pana la urma e vorba de semantica, aia face diferenta :)

  6. Publicat martie 10, 2009 la 2:42 pm | Link permanent

    Absolut de acord cu ce ai zis. SEO-ul ca “meserie/business” e cea mai mare abureala. Faptul ca poate da rezultate pe termen scurt, inseland motoarele de cautare nu conteaza. Un business care traieste din SEO e un business care va muri, mai repede sau mai tarziu…

  7. Publicat martie 10, 2009 la 3:38 pm | Link permanent

    Ştii ce dovedeşte că habar nu aveţi despre ce vorbiţi când spuneţi SEO? Faptul că voi confundaţi acest termen cu “înşelarea motoarelor de căutare”. Îmi pare rău că eu sunt cel ce vă dă vestea, dar SEO înseamnă o optimizare cât mai bună a unui site, astfel încât motoarele de căutare să îl poate îndexa cât mai bine, fără a înşela pe nimeni.
    Aveţi exact gândirea oamenilor care nu au citit o iotă de SEO, singurele exemple pe care le cunoaşteţi fiind cele legate de SPAM.

  8. Publicat martie 10, 2009 la 4:00 pm | Link permanent

    Aşa-i, Buddha, adevăr grăieşti, suntem nişte ignoranţi. Ia invaţă-ne matale ce e alea cesese, seeo şi alte cuvinte frumoase de genul!

    Î-aş lăsa pe alţii mai din domeniu decât mine să-ţi explice cât % din SEO se desfăşoară off-site, băieţi?

  9. Publicat martie 10, 2009 la 4:13 pm | Link permanent

    E, da, o replică mai grăitoare nici că puteai da. Ok, cred că desfăşurăm o discuţie fără sfârşit, aşa că o să mă retrag acum…
    Nu am vrut să atac pe nimeni cu articolul meu, dar observ că cei vizaţi s-au simţit singuri…

  10. Publicat martie 10, 2009 la 4:18 pm | Link permanent

    Buddha, când trânteşti o perlă ca “SEO înseamnă o optimizare cât mai bună a unui site, astfel încât motoarele de căutare să îl poate îndexa cât mai bine, fără a înşela pe nimeni” cum ai vrea să-ţi răspund?

    Nu trebuie să-ţi explic eu componentele unei strategii de SEO, astea ar trebui să le ştii şi tu, dacă e să mă iau după tonul tău.

    Apoi, noi să fim sănătoşi, ca oportunişti au fost şi vor fi, toţi se curăţă mai devreme sau mai târziu ;) Mă îndoiesc sincer că printre cei care au comentat aici sunt persoane vizate de articolul tău, sau de al meu :)

  11. Publicat martie 10, 2009 la 4:50 pm | Link permanent

    Cred ca i-am gasit site-ul lui Buddha :) ))
    http://www.3dstudioshop.ro/seo.html

    - just kiddin’ -

  12. Publicat martie 10, 2009 la 5:26 pm | Link permanent

    @Radu – Tu chiar atât de puţin vezi în SEO? Dacă nu te pasionează pe tine nu inseamnă că e ceva rău, omule. La bază, SEO chiar nu înseamnă spam, wtf? Da, e adevărat că mulţi îl folosesc în scopuri mai puţin ok, dar nu poţi nega beneficiile pe care un site le poate avea de pe urma unei bune şi corecte strategii SEO. Iar aici eu includ şi codarea “pure CSS”.

    Da, şi eu sunt de acord că în esenţa lor, atât tehnica tabelară, cât şi tehnica “pure CSS” sunt la fel de ok, dar depinde ce anume vrei de la un site, iar eu chiar cred că în momentul ăsta un site trebuie să se ridice la standardele 2009, aici fiind inclusă, fie că-ţi convine sau nu, şi strategia SEO.

  13. Publicat martie 10, 2009 la 5:35 pm | Link permanent

    Ma bag si eu in seama, sper sa nu va stric karma prea tare.

    http://www.krumel.ro/cateva-specificatii-din-domeniu/ -aici gasiti niste termeni explicati corect.

    Se fac confuzii in .ro intre optimizarea site-ului (ce tine de cod) si optimizarea pentru motoarele de cautare (care include optimizarea de cod) si marketing pentru motoarele de cautare (care include optimizarea de cod si optimizarea pentru motoarele de cautare).

    Website optimising, SEO si SEM nu faci pentru a avea doar o indexare buna in Google si si un rank bun.

    Aplicat pe ce spuneti voi e doar optimizarea site-ului, a codului. Indexarea si rankingul tine de multe alte lucruri.

    Parerea mea e ca toate astea fac ca un site sa fie folositor, nu poti exclude nimic pentru ca ele se leaga intre ele.

    Daca nu ai un cod bun, un site e posibil sa nu incarce bine in browsere, sa nu aibe functionale unele optiuni si chiar sa nu apara cum trebuie la cautari.

    SEO si SEM nu sint raspunsul la orice, chiar azi am scris un articol despre faptul ca degeaba ai trafic adus cu SEO si SEM, daca cosul si profilul ca elemente din site sint facute aiurea.

    Apoi, SEO si SEM nu inseala motoarele de cautare, industria s-a dezvoltat datorita motoarelor de cautare. E gresit sa spui asa ceva, motoarele de cautare au devenit metode de marketin sau de a face bani online. Ele au regulile lor. Sint mesteri care inseala motoarele de cautare, dar aia e o zona nerecomandata si accesibila mai degraba progamatorilor, decat “plebii”.

    Din oprimizarea onpage a evoluat optimizarea pentru motoarele de cautare, din care s-a ajuns la marketing pe motoarele de cautare, urmand ca intr-un tarziu cautarile sa se transforme in aprecieri prin voturi pe site-urile sociale in care comunitatile isi aduceau trafic pentru a promova produse sau servicii.

    E mai usor sa vorbesti despre SEO si SEM, pentru ca e un subiect precum politica, fotbalil si crimele de la ora 5. Personal si eu sint satul de cati oameni “stiu” SEO si SEM, e totusi o “indeletnicire” accesibila oricui.

    Totusi, nu trebuie sa fim ignoranti, SEO si SEM nu prea are cum sa moara, atata timp cat oamenii vor folosi cautarile pentru a gasi solutii la nevoile lor.

    Ceea ce nu e accesibil, e ceea ce faceti voi, programand, validand si dezvoltand site-uri. Nu toti pot face asa ceva, nu e ceva la indemana oricui. Si cred ca e mai bine asa, macar domeniul asta sa ramana cat de cat clean.

    Ne fiind programator, nu pot intra in detalii despre CSS si tabele, nu e domeniul meu.

    Am vrut doar sa va ofer o versiune cat de cat in masura a ceea ce se numeste SEO si SEM.

    Respecte. :)

  14. Publicat martie 10, 2009 la 6:07 pm | Link permanent

    Cred ca toti care au comentat aici folosesc destul de responsabil generalizarea ‘SEO’.
    Ca sa incheiem discutia, va dau cateva tip-uri din ‘vasta’ mea experienta ‘seo’:

    - linkuri spre tine de la site-uri relevante si credibile
    - vechimea domeniului
    - continut relevant pentru OAMENI (nu roboti)

    Chestii de bun simit pentru care nu trebuie experti, trebuie doar calitate constanta, caz in care se trezeste si google din senin si iti trimite vizitatori.
    Orice business care se bazeaza doar pe trafic adus de un motor de cautare care foloseste un algoritm care nu este public si care da dovada ca nu tolereaza “smecherii” e sortit esecului.

  15. Publicat martie 10, 2009 la 10:18 pm | Link permanent

    Aoleu ce discuţie s-a încins aici :) ))

    Optimizarea aia nu înseamnă spam şi nici nu e cu ghilimele — ţine de fiecare să decidă cât de departe merge. E o diferenţă între un “link building” porno şi să te-ngrijeşti practic de site: structură, url-uri, text relevant în link-uri, cod semantic. Bun simţ.

    Nu-nţeleg ce-ai avut cu Buddha, nu mi se pare perlă ce-a zis.

  16. Publicat martie 10, 2009 la 11:57 pm | Link permanent

    Pentru ca sunt un rautacios, de aia! :)

    Nu m-am luat de el decat in prima jumatate a articolului, el s-a simtit si pentru cea de-a doua fara sa aiba vreo legatura :)

    Merci Krumel pentru explicatii, SEO-ul este un domeniu foarte complex, cu aplicatii dintre cele mai interesante.

Publicati un comentariu

Emailul d-voastra nu va fi niciodata publicat sau redistribuit. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>