Actiune si reactiune

Actiune: Jobber se lanseaza ca un site de joburi pentru IT, postarea unui anunt de job este gratuita.

Reactiune: Joobs, pe care postarea unui anunt costa 9Eur introduce “Primele 3 anunturi gratuite”.

Ah, I love competition!

si etichetat , . Salvati ca legatura de carte: link permanent. Publicati un comentariu sau lasati un ping: Linkul Ping-ului.

23Comentarii

  1. Tzepes
    Publicat septembrie 15, 2007 la 5:08 pm | Link permanent

    Concurenta e acerba. Jobber declara cu onestitate 173 de anunturi in baza de date, Joobs, in schimb, este mai “discret” – se pare ca ofera, totusi, vreo 114.
    Dintr-un anumit punct de vedere, Jobber sta mai bine: ofera din start (si in mod tacit) “Primele 173 de anunturi gratuite si tot asa, si iar asa…”, deci Joobs este mult in urma cu acele doar “Primele 3 anunturi gratuite”… :D

  2. Dragos Ionita
    Publicat septembrie 15, 2007 la 5:24 pm | Link permanent
  3. Publicat septembrie 15, 2007 la 5:39 pm | Link permanent

    dap, au recunoscut ca s-au inspirat din diferite job board-uri de dincolo :)

  4. Tz
    Publicat septembrie 15, 2007 la 5:50 pm | Link permanent

    sau, pentru cei mai “bisericosi”, se aplica cu succes: “pacatul recunoscut este pe jumatate iertat”

  5. mad.alina
    Publicat septembrie 16, 2007 la 10:22 pm | Link permanent

    Alea 173 de pe Jbr le include si pe cele expirate.
    Tocmai s-a “implementat” aceasta functionalitate.

  6. Daniel
    Publicat septembrie 16, 2007 la 10:31 pm | Link permanent

    Novo,

    Actiune: Joobs se lanseaza ca site de joburi pentru IT. Publicarea costa 9 euro.
    Reactiune: Jobber se lanseaza ca site gratuit.
    Actiune: Joobs introduce “Primele 3 anunturi gratuite”.
    Reactiune: Jobber introduce anunturile care dureaza forever.

  7. Daniel
    Publicat septembrie 16, 2007 la 10:37 pm | Link permanent

    Ca m-ati facut curios cu cifrele alea…,
    imi place statistica, ce sa fac, sunt eu dumache,

    Am numarat anunturile la Jobber,
    au 134 si ei spun 174 in total.

    Curios e ca pe prima pagina in dreapta apar
    de ex: la Marketeri 3, daca te duci pe tab, sunt doar 2. Si asa cam pe la toate.

    O sa le numar si la Joobs. Revin :)

  8. Ionut
    Publicat septembrie 16, 2007 la 10:43 pm | Link permanent

    O fi “Actiune si reactiune”, dar eu prefer o firma care e dispusa sa plateasca ca sa ma gaseasca. Daca o firma alege sa dea un anunt gratis, ma intreb, cat de mult apreciaza serviciul pe care-l foloseste, cat de mult ma va plati cand ma va angaja? Oare tot gratis vrea sa muncesc pentru el!? Sa fim seriosi, o firma ca sa gaseasca oameni buni trebuie sa plateasca..In final, joobs mi se pare mai vertical, mai serios..una e sa stii ca o firma publica gratis, si a ales acest lucru, fata de una care a platit ca sa te gaseasca..

  9. Ionut
    Publicat septembrie 16, 2007 la 10:57 pm | Link permanent

    surpriza, ma duc pe jobber, si in partea dreapta vad:

    174 joburi în total /// despre care se discuta aici
    112 pentru programatori
    19 pentru designeri
    18 pentru administratori
    4 pentru testeri
    8 pentru editori
    3 pentru marketeri
    7 pentru manageri
    3 pentru consultanţi

    selectez manageri si in loc de 7 apar 6 anunturi,
    in loc de 8 editori vad doar 5, in loc de 4 testeri vad doar 3

    ups..am zis ca nu vad eu bine…
    sincer n-am vrut sa pierd vremea sa verific pentru categoriile programatori, designeri…va las pe voi

    din ce stiu eu SQL, o comanda simpla de numarat automat anunturile ar putea fi:
    SELECT COUNT(*) FROM tblAnunturi WHERE EsteExpirat=false

    cred totusi ca sunt numarate manual..glumesc..dar oare numarul de view-uri e corect?

  10. Ionut
    Publicat septembrie 16, 2007 la 11:02 pm | Link permanent

    acu am vazut ca nu-s singurul care am observat acelasi lucru..cred ca ma duc la culcare..poate sunt obosit..

  11. Publicat septembrie 17, 2007 la 9:45 am | Link permanent

    Daniel,
    nu te obosi,
    iti dam noi cifrele oficiale:
    - 334 de anunturi au fost active de la lansare
    - 168 sunt active in acest moment
    Anunturile expira la 30 zile.

  12. Publicat septembrie 17, 2007 la 12:37 pm | Link permanent

    Curios, am comparat si eu numerele afisate cu numarul anunturilor si nu gasesc nici o diferenta. Sigur, as fi putut face modificari in cod, intre timp, dar… nu asa jucam.
    Cel mai constructiv era ca cei care au numarat anunturile (si nu le-au iesit totalurile afisate) sa faca niste screenshots (nemazgalite ulterior in Paint) in care sa se vada si URL-ul.

    Asa cum am spus, de-acum apare un mesaj de atentionare la anunturile mai vechi de 40 de zile. De ce, ma rog, sa expire dupa 30 de zile? Oricum cele mai noi primesc toata atentia, iar in site widgets sunt luate in considerare doar cele din ultimele 30 de zile.
    Longevitatea e un avantaj adus de gratuitatea publicarii unui anunt si nu are nici o legatura directa cu relevanta.

    @Ionut, sa stii ca Microsoft, GECAD, Senior Software, MediaPro, Softpedia, Avantaj NET, Kondiment, Trilulilu si inca alte peste 100 de companii nu sunt neaparat de-acord cu tine si au considerat ca merita sa publice anunturi pe gratis!

    In fine, se poate discuta mult si despre multe, dar ceea ce conteaza pentru mine, in primul rand, e ca am inceput sa ne-atingem obiectivul principal (de a duce joburile la oamenii de IT, in comunitatile lor), iar anunturile jobber sunt preluate, in acest moment, de 18 site-uri.

  13. mad.alina
    Publicat septembrie 17, 2007 la 1:42 pm | Link permanent

    Daca nu are nici o legatura cu relevanta, atunci de ce nu le scoateti din numaratoare?

  14. Publicat septembrie 17, 2007 la 1:47 pm | Link permanent

    “Nu are nici o legatura directa cu relevanta” anunturilor. Asta pentru oamenii care-si cauta job.
    Pentru companiile care se gandesc sa publice, insa, e incurajator sa vada ce alte companii au publicat, de-a lungul timpului.

    Oricum, pasul urmator e sa punem toate anunturile vechi intr-o arhiva (publica).

  15. cornel
    Publicat septembrie 17, 2007 la 1:51 pm | Link permanent

    Cred ca actiunea si reactiunea nu isi au rostul in topicul asta. Sunt doua site-uri de job-uri concurente si e clar ca apar discutii. Asta ma bucura pe mine ca specialist de resurse umane pentru ca doar concurenta naste calitate. Toate firmele mari fac asta. Toti dau ceva gratis si va asigur ca la gratis nu se duc doar cei ce nu au bani sau valoare ci toata lumea pentru ca asta este firea umana.
    Profesional dicutand prefer varianta de la joobs.ro si in special cea platita pentru ca implica responsabilitate. Este normal ca un astfel de site sa ofere gratuitati ca si “carlige de marketing” in fond e liber sa faca ce vrea si il obisnuiesti pe client cu serviciul iar acesta va veni la tine pentru ca stie ca iti faci treaba cu seriozitate, nu pentru ca ii vei lua mai putini bani.
    Abia astept sa apara instrumente online de recrutare (site-uri de joburi si de candidati) in care si candidatii sa plateasca atunci cand introduc CV pentru ca in momentul in care platesti devii automat interesat de ceea ce ai platit, astfel nu o sa mai apara tot felul de candidaturi de 2 lei.
    Urmaresc zilnic piata asata de locuri de munca din IT si ar cam fi vremea sa se schimbe.
    Restul sunt detalii (cate anunturi, cine si cat da gratis, etc). Astept idei inovatoare.

  16. Publicat septembrie 17, 2007 la 1:57 pm | Link permanent

    Cornel, adevarat ai grait :)

    Valoarea oricaruia dintre site-uri e data de cu totul alti parametri
    decit cei ridicati pe articolul acesta. De aceea actualizam in permanenta, iar citeva actualizari mari tocmai au fost facute.

  17. Publicat septembrie 17, 2007 la 2:07 pm | Link permanent

    Da, despre asta e vorba: a oferi servicii de calitate. Si ambele site-uri au evoluat constant. Cei mai castigati sunt profesionistii IT si companiile care ii cauta. :)

  18. Daniel
    Publicat septembrie 17, 2007 la 4:21 pm | Link permanent

    Cornel, profesional vorbind un site platit nu implica neaparat mai multa responsabilitate. Asa cum un pret mai mare nu implica neaparat (poate sugera) un produs mai bun, daca tot ai adus vorba de marketing. Eu nu as plati sa postez anunturi fara a avea garantii reale ca anuntul respectiv va atrage CV-uri de calitate, plata in sine nu o consider o garantie. Consider ca esti in eroare si cand spui ca daca pentru introducerea de CV-uri s-ar plati nu ar mai aparea tot felul de candidaturi de 2 lei. Ar aparea candidaturile celor care isi permit si doresc sa plateasca printre care vei intalni si candidaturile de 2 lei. In rest cred ca ai dreptate.

  19. cornel
    Publicat septembrie 17, 2007 la 5:11 pm | Link permanent

    De acord cu ce spui Daniel, ce vroiam sa atrag atentia este ca piata in general si cea de IT in special are nevoie de solutii de recrutare mult mai specializate decat ceea ce este acum pe piata. Practic daca acum dau un anunt de senior developer pe unul din site-urile “consacrate” primesc 50 de CV intr-o luna din care nu pot sa aleg 2. De ce? pentru ca li se da libertatea sa candideze si vin juniori cu 6-12 luni de lucru pentru posturi de seniori. Evident ca nu trec interviurile si asistam la un proces de “erodare”. Din punctul meu de vedere rolul unui site de resurse umane este acela in care resursele sunt direct implicate in procesul de recrutare, iar cei ce intermediaza recrutarea trebuie sa faca tot ce trebuie pentru a veni in intampinarea angajatorului. Folosirea filtrelor este un inceput bun insa trebuie introduse criterii valorice ce fac diferentierea candidatilor inca din faza de recrutare.
    In momentul in care cineva ia decizia sa investeasca in cariera sa va investi bani si nu va conta, te asigur din experienta, ca va trebui sa plateasca pentru un profil care il va aduce mai aproape de atingerea obiectivului. Cu cat realizarea acestui profil va fi mai cu cap facut cu atat vor fi exclusi cei care au bani si ar putea sa-si plateasca candidaturile. Procesul de recrutare din domeniul IT acum este compromis, firmele scad standardele din lipsa de oameni, nu pentru ca si-ar dori sa aiba un om pe care sa-l creasca ci pentru ca nu are altceva de ales. Dar deja aici intru in alta problema :) .
    Cred ca daca nu se va face ceva care sa responsabilizeze candidatii si firmele o sa ajungem in postura in care vom roti o mana de oameni de la o firma la alta.
    Eu vorbesc din perspectiva unui potential angajator, ar fi interesant si cealata fateta a problemei: candidatul. Cum apreciaza modul specializat a celor 2 site-uri.

  20. Daniel
    Publicat septembrie 17, 2007 la 8:57 pm | Link permanent

    Screenshots facute ieri cu Screengrab! din Firefox.

    Numarati si voi:
    http://www.box.net/shared/1u4hda4o1x

  21. Publicat septembrie 17, 2007 la 9:15 pm | Link permanent

    Daniel,
    Ai dreptate… pe la ce ora ai facut screenshoturile si ce url-uri ai folosit, cele standard, oferite de navigatia site-ului?

    Vad ca nu apar in screenshots anunturile mai vechi, desi atat sambata cat si azi au aparut. Ieri nu pot sa spun 100% sigur, ca nu am vazut.

    Modificari in codul de numarare nu au fost ieri… bizar :) .

    Multumesc pentru screenshots si te rog sa ma contactezi personal (filipcte [at] jobber.ro) daca mai descoperi probleme de acest gen. Incercam sa le identificam si rezolvam ASAP.

  22. Daniel
    Publicat septembrie 17, 2007 la 9:31 pm | Link permanent

    [Fara comentarii]

  23. Publicat aprilie 10, 2008 la 5:30 pm | Link permanent

    Na ca a mai aparut unul: http://www.jobsy.ro. Tot moca.

Publicati un comentariu

Emailul d-voastra nu va fi niciodata publicat sau redistribuit. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>